Thursday, October 13, 2011

Suhete loomine, suhtlemine ning suhete hoidmine.

 Kujutage ette, et teil poleks ühtegi inimest, kellele toetuda või kellega lihtsalt suhelda. Probleemid kuhjuvad, toetust pole, abi pole kusagilt loota - mõtted muutuvad lootusetuteks, hakkate vaikselt koost lagunema. Nii on ka organisatsioonidega. 
 Nagu me teame, siis tänapäeval on miljoneid erinevaid organisatsioone, firmasid jne. Kõik on omavahel konkurendid. Iga ettevõtte eesmärk on olla teistest parem ning teenida kasumit. Siinkohal tekibki alati juhtidel küsimus, et kuidas olla järjest edukam, ning kuidas n-ö vee peal püsida? Lugedes Julia Jahansoozi artiklit oli minu jaoks üllatav, et sidusgruppidega suhtlemine muutus populaarseks alles 90ndatel. Tekib küsimus - mis siis enne tehti? See on ju täiesti loogiline, et hea maine tagamine on võimalik vaid seljuhul, kui suheldakse enda klientide ning võtmeisikutega. Maine loovad just nemad. Ettevõte ise võib ju arvata, et nad on edukad ja vägevad, aga kui rahvas räägib teist juttu, siis pole edu loota. Inimesed kuulavad ikka teisi inimesi ning küsivad arvamusi erinevate firmade kohta.
 Et suhteid üldse luua, tuleb tekitada firma ning inimeste vahel usaldus. Ka artiklist võime lugeda, et pikaajalistes suhetes ongi just võtmesõnaks usaldus - ilma selleta ei saa olla häid suhteid. Usalduse olemasolul on suhted kestvad. Kui sind on aga alt veetud, ei ole sul ka enam tahtmist antud ettevõttega edasi suhelda ega ka nende teenuseid kasutada.
 Ma leian, et tänapäeval ongi organisatsioonidel kõige raskem suhteid sidusgruppidega normaalsetena hoida. Ajakirjanduses loobitakse igapäevaselt pori ning sellest laimust välja tulemiseks on vaja säilitada kaine mõistus. Arvan, et praegusel ajal ei jää ükski tuntud ettevõte või firma mustamata ning siinkohal tulebki välja, et ettevõtted peaksid väga läbi mõtlema, kuidas sellistest olukordadest välja tulla ilma kahjustusi saamata. 
 Eelmises postituses analüüsisin ma Elioni tööd. Elionil on üle Eesti väga hea maine. Seda näitab ka see, et antud ettevõttel on väga palju kasutajaid. Kasutades erinevaid otsinguid ei leia ma ka Elioni kohta laimu - see näitab, et ettevõte on teinud tublit tööd oma sidusgruppidega suhtlemisel. Siinkohal aitab kindlasti nende foorum, kus igale probleemine vastatakse kiirelt. Tulles tagasi veel laia kasutajaskonna juurde, siis on näha, et inimesed annavad Elionist suuremal määral vaid head tagasisidet.
 Hea maine hoidmine on tänapäeval väga vajalik, samas on see ka keeruline. Alati tahetakse teistele kaikaid kodaratesse visata ja seeläbi ise parem näida, kuid samas me ju teame, et sellise käitumise puhul tulevad süüdlased tavaliselt välja ning halva maine osaliseks saab vaid see, kes alustas. Nagu ka vanasõna ütleb - kes teisele auku kaevab, see ise sinna kukub. : )


No comments:

Post a Comment