Thursday, September 8, 2011

Kas sa oled tolerantne?

Teisipäeval kell 12.00 Tartu mnt.13 majja jõudes ei teadnud ma, mida oodata või loota. Minek oli siis loengule nimega suhtekorralduse teooriad. Ainus, mida ma teadsin, oli see, et minu jalad olid vihmast läbimärjad. Üsna pea sai mulle selgeks, et antud loeng on tõesti huvitav, ning see paneb mu kaasa mõtlema. 
 Esimene mõte, mis mulle Kaja Tampere öeldust meenub: praktikute arvates pole suhtekorraldusel teooriaid vaja. Arvatakse, et suhtlemine on niivõrd ilmselge, et mida siin ikka enam teooriad luua. Minu meelest täiesti stereotüüpne arvamus. Samuti julgeks siin kõrvutada enda elu. Kui mu käest küsiti, mida ma edasi õppima lähen, ning ma vastasin suhtekorraldust, siis esimene reaktsioon, mis vastu tuli, oli järgnev: ,,Kes sinust siis saab? Kosjasobitaja?" Nagu näha, siis inimesed ei viitsi kunagi süveneda pealtnäha lihtsatesse teemadesse. Keegi ei mõtle, mida suhtekorraldus endast tegelikult kujutab, ning seetõttu tekivad näiteks väärarusaamad. Sellest tulenevalt ei saagi ju mõista, et ka suhtekorraldus on eriala, mis hõlmab endas teooriaid.
Teiseks Tampere mõtteks: pedagoogika on propaganda tipp. Ei saa siiani aru, miks ma pole enne selle peale tulnud, et tõesti, propaganda ei ole ALATI negatiivne. See on ühtse mõtte edastamine massidele, ning sinna alla kuulub ka õpetamine.
 Kui õhku paisati küsimus, kas sa oled tolerantne, siis minu peas käis n-ö klirin. Sain aru, et ilmselgelt tuleks mul end muuta, just pürgida sinna tõelise tolerantsuse poole. Meie ümber on vähe väga tolerantseid inimesi, ning ma usun, et ka mina ei kuulu nende hulka. Loengust aga kuulsime, et suhtekorraldaja number 1 iseloomuomadus on tolerantsus, ning selletõttu oleks aeg ka enda peas korda luua.

7 comments:

  1. Väga hea, et sa mainisid ära selle, et paljud küsivad suhtekorraldajaks õppivatelt inimestelt, et kes meist tulevikus saavad, või mis tööd me tegema hakkame. Puutun sellise küsimusega päevas vähemalt korra kokku ning alati mõtlen, et miks inimesed arvavad, et suhtekorraldajad on 'suhete korraldajad'. Neile selgitades, mida meie eriala endas hõlmab, saavad nad õnneks aru kui rumalad on nende eelarvamused. Aga eks kokkuvõttes olegi meie ülesanne aidata juhtida nende inimeste kommunikatsiooni voogu, kes meilt neid küsimusi küsivad :)

    ReplyDelete
  2. On rõõm kuulda, et ma pole ainus, kellelt seda küsimust pidevalt küsitakse. Siinkohal saakski väita, et väga paljud inimesed on n-ö võhikud suhtekorralduse teemadel ning ma usun, et see vajaks veidi parandamist .. :)

    ReplyDelete
  3. Ka minul on selliseid ,,Kes sinust siis saab? Kosjasobitaja?" asju ette tulnud.
    Ei tea kas see on inimeste laiskus, et enne öeldakse ja siis mõeldakse või öeldakse kohe esimene mõte, mis neil peas on, välja.
    Paljud väärarusaamad ja vääriti mõistmised, piinlikud olukorrad jääksid ju olemata, kui inimesed näeksid natuke vaeva ja mõtleksid enne, kui midagi ´´lolli´´ või kohatud sealt üle huulte lipsab.
    Ma üldse ei salga, et ka mina kuulun nende hulka, kes enne ütlevad ja siis mõtlevad. Päris tihti on sellised asju ette tulnud, aga peale esimest K.Tampere loengut võin julgelt välja öelda, et hakkan enda kallal tööd tegema ja mõne ajas pärast on osapooled vahetunud- enne Mõtlen ja siis alles ütlen. :)

    ReplyDelete
  4. Meeldib, et julged oma "puudust" tunnistada-avalikustada-ning oled valmis pürgima tõelise tolerantsuse poole.
    Kuid jah, suhtekorraldus=kosjasobitaja on vist tõesti meil kõigil-tulevastel suhtekorraldajatel-olnud läbivaks teemaks.
    Kuid elame Eesti riigis ja nagu teada, siis eestlased ongi külm rahvas oma eelarvamuste ja ebasõbralikkusega, kuid usun ja loodan, et oma blogidega suudame me ka kaasinimestele selgeks teha, mida see suhtekorraldus siis endast ikkagi kujutab :).

    ReplyDelete
  5. Ma võtan endale nüüdsest kohustuseks selgitada teadmatuses olevatele inimestele suhtekorraldajate tegelikke ülesandeid. :D

    ReplyDelete
  6. Ütlen ka ausalt, et ei ole veel (tolerantne), aga pürgin selle poole. :D
    Ja minu käest küsiti ka korduvalt selliseid küsimusi nagu: "Milleks seda suhtekorraldust veel õppida on vaja? Igaüks võib ju suhtekorraldaja olla? Eesti on suhtekorraldajaid paksult täis, võta üks ja viska teist. Kes sinust saab?" Tuleb tõesti lihtsalt selgitada inimestele mida see suhtekorraldus endast kujutab, et tulevikus selliseid väärarusaami ei tekiks, et suhtekorraldaja=kosjasobitaja. :)

    ReplyDelete
  7. Nagu näha, siis meid, kosjasobitajaid, on üpriski palju siin. :D Minu meelest on suhteliselt naljakas, et selline arvamus üldse kuskilt õhust inimestele tulnud on. Ilmselt lihtsalt on see n-ö "otsetõlge" sõnadest suhted ja korraldamine.

    ReplyDelete