Monday, September 12, 2011

Akadeemilised teooriad ja suhtekorraldus.

 Kui eelmises postituses tõin välja Kaja Tampere öeldu, et praktikute meelest pole suhtekorraldusel teooriaid vaja, siis Joep P. Cornelissen tõestab oma artikliga "Toward an understanding of the use of academic theories in public relations practice" vastupidist.
 Nagu teada on, siis maailmas on palju isehakanud suhtekorraldajaid, kes arvavad, et ilma akadeemiliste teadmisteta ning erialase hariduseta on võimalik suurepäraselt karjääri teha. Julgen väita vastupidist. Et olla edukas ning tulla professionaalselt toime suhtekorralduses ettetulevate ülesannete ja probleemidega, peaks inimene olema:


  •  antud erialale spetsialiseerunud
  •  kursis erinevate teooriatega, mida saaks ühes või teises olukorras kasutada.


 Teooriate kasutamist praktikas soovitab ka Cornelissen. Ta toob oma artiklis välja kolm võimalikku mudelit, kuidas siduda suhtekorralduses teooriaid ning praktikat. Teooriate tundmine ning nende kasutamine annab suhtekorraldajale oma töös hoopis vabamad käed. Suudetakse näha võimalusi laiemalt, ning samuti omatakse ka kindlustunnet, et nii mõnigi asi on teaduslike uurimustega kindlaks tehtud. Kindlasti on teooriate kasutajad edukamad, kuna nähakse, et inimene ei tegutse ainult enda kogemuste põhjal, vaid tal on ka laialdasemad teadmised. Me kõik ju teame, et isiklike kogemuste ning sisetundega võib nii mõnigi kord asju n-ö untsu keerata, kuid siiski ei saa neid ka täiesti tahaplaanile jätta.
 Kokkuvõtteks julgen väita järgnevat: selleks et suhtekorraldajat saadaks edu tema töös, peaks ühendama jõu nii inimese kogemused kui tema akadeemilised teadmised. Pealegi, mida oskuslikumalt kasutame me erinevaid teooriaid, seda parema ning targema mulje me endast jätame (juhul kui neid teooriaid muidugi praktikas õigesti kasutada). Siinkohal tooksin välja ka Cornelisseni tsiteeringu eelmainitud artiklist:"As Oh commented, “Use is good; more use is better; and increasing the
use of social research means improving the quality of decisions.”"

No comments:

Post a Comment